Creativitatea – premisă în dezvoltarea preşcolarilor : ghid de bune practici

41,25 lei

În stoc

Descriere

Această carte a fost concepută cu scopul de a accentua importanța stimulării creativității preșcolarilor, oferind repere teoretice, dar și exemple de activități prin care poate fi stimulat potențialul creativ al copiilor. Lucrarea s‐a realizat prin colaborarea dintre cadre didactice înscrise în Proiectul Educaţional Regional „Un mărţişor pentru fiecareˮ, organizat de Grădinița cu Program Prelungit Nr. 2 Reghin. Ȋntreaga responsabilitate asupra capitolelor/ subcapitolelor scrise revine autorilor acestora. Caracterul practic‐aplicativ al cărții este redat prin prezentarea unor activități educaționale inedite (realizate practic), corespunzătoare tuturor domeniilor experiențiale, precum și a unor recomandări bazate pe experiența didactică și managerială a profesorilor pentru învățământ preșcolar, care au participat la realizarea acestei lucrări.
Prin intermediul reperelor teoretice prezentate, au fost evidențiate atât avantaje ale stimulării creativității copiilor, cât și strategii inedite de lucru, care pot îmbogăți conținutul activităților didactice desfășurate în învățământul preșcolar, prin oferirea de sugestii pentru accentuarea caracterului lor formativ..

Coordonatorii

Din cuprins

CAPITOLUL I. CREATIVITATEA PEDAGOGICĂ – REPERE TEORETICE ȘI STRATEGII EFICIENTE DE ACȚIUNE (Claudia‐Doina Grec, Alina Rad) … 13
I.1. Educabilitatea creativității … 14
I.2. Metode didactice care antrenează gândirea creativă … 16
I.3. Cine beneficiază de pe urma actului creativ? Cine poate stimula dezvoltarea creativității? … 17
I.4. Ce poate facilita dezvoltarea creativității? Ce acțiuni sunt necesare pentru a nu inhiba activitatea creativă? … 18
I.5. Cum poate fi antrenată creativitatea? Cum valorizăm diferite tipuri de creativitate? Cum încurajează părintele un copil creativ? … 21
I.6. Unde se consolidează creativitatea? Unde putem fi creativi? … 24
I.7. Când începe creativitatea? Când se termină aceasta? … 25

CAPITOLUL II. STRATEGII PRIN CARE POATE FI DEZVOLTAT POTENȚIALUL CREATIV AL PREȘCOLARILOR (Olga Chiș) … 29
II.1. Abordări terminologice ale creativității … 29
II.2. Importanța stimulării creativității la vârstă preșcolară … 32
II.3. Impactul pozitiv al comunicării dintre grădiniță și familie, asupra dezvoltării creativității copiilor … 34
II.4. Modalități prin care poate fi dezvoltată creativitatea preșcolarilor … 35

CAPITOLUL III. STIMULAREA CREATIVITĂȚII PREȘCOLARILOR. IDEI DE ACTIVITĂȚI ȘI EXEMPLE DE BUNE PRACTICI, BAZATE PE REZULTATELE UNOR CERCETĂRI‐ACȚIUNE … 45
III.1. Strategii de stimulare a creativității preșcolarilor. Exemple de bune practici (Dorina Chibulcutean) … 45
III.2. Idei de activități prin care poate fi stimulată creativitatea preșcolarilor (Ioana Filip) … 51
III.3. Stimularea creativităţii la preşcolari, prin intermediul activităților din Domeniul Limbă și comunicare (Claudia Mirela Zaharie) … 58
III.4. Creativitatea copiilor în jocurile de construcții (Mariana Roman) … 64
III.5. Creativitate și diversitate în cadrul Domeniului Psihomotric la preșcolari (Ionela Maria Șerban) … 69
III.6. Metode de stimulare a creativității preșcolarului mare, în cadrul activităților artistico‐plastice (Natalia Hărșan) … 74
III.7. Quillingul – modalitate de dezvoltare a creativităţii preşcolarilor (Carolina Claudia Moldovan) … 84
III.8. Modalități de stimulare a potențialului creativ la preșcolari, prin activități plastice (Dorina Pop) … 89
III.9. Dezvoltarea creativității preșcolarilor prin activități practice. Beneficiile organizării unor situații de învățare prin cooperare (Nadia Nicoleta Vințeleriu) … 96
III.10. Stimularea creativităţii copiilor în cadrul activităţilor artistico‐plastice. Idei de activități (Felicia Scridonesi) … 106
III.11. Dezvoltarea creativității preșcolarilor prin intermediul activităților matematice (Irina Logigan) … 110
III.12. Factori care pot contribui la dezvoltarea creativității la preșcolari. Prezentarea unor studii de caz … 116
III.12.1. Desenul, instrument utilizat în dezvoltarea creativității preșcolarilor (Sabina Alzner) … 117
III.12.2. Joc, visare și culoare. Prezentarea unui studiu de caz (Valentina Găinar) … 125
III.12.3. Lutul şi olăritul la vârsta preşcolară (Alexandra Cotoi) … 129
III.12.4. Preșcolarul și creativitatea. Prezentarea unui studiu de caz (Angela Moldovan) … 136
III.12.5. Creativitatea la vârsta preșcolară. Prezentarea unui studiu de caz (Alina Iuliana Moldoveanu) … 142
III.12.6. Dezvoltarea creativității prin activitățile de desen. Prezentarea unui studiu de caz (Ionela Maria Șerban) … 148
III.12.7. Rolul activităților artistico‐plastice în procesul de dezvoltare a creativității preșcolarilor (Cristina Alina Vlasa) … 155

CAPITOLUL IV. PARTENERIATUL GRĂDINIȚĂ‐ȘCOALĂ, OPORTUNITATE PENTRU STIMULAREA CREATIVITĂȚII PREȘCOLARILOR (Diana‐Crina Marin, Mușata‐Dacia Bocoș, Valentina‐Lucia Souca) … 163

CONCLUZII (Olga Chiș) … 175

ISBN: 978‐606-37-1230-2

Informații suplimentare

Greutate .3 kg
Anul apariției

2021

Autor

ALZNER Sabina, CHIȘ Olga (coord.), COTOI Alexandra, MOLDOVEANU Alina Iuliana, ȘERBAN Ionela Maria

Coperta / Cover

broșată / paperback

Forma cartii

Carte tipărită

Formatul paginii

17×24 cm

Nr. pagini

182

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Numai clienții autentificați care au cumpărat acest produs pot lăsa o recenzie.

S-ar putea să-ți placă și…