Otthonóvodáztatás és digitális diéta

37,50 lei

În stoc (poate fi pre-comandat)

Descriere

Az online óvodai tanulási környezet kihívásai egy empirikus vizsgálat tükrében

A Covid 19 járványhelyzet sokféle kihívás elé állította a társadalmat, ezen belül a nevelést is. 2020 márciusát követő periódus az óvodapedagógusokat és óvodai nevelési szakértőket egyaránt az óvodások digitális eszközhasználatra vonatkozó szemléletének és gyakorlatának újragondolására készteti. Ebben kiindulópontot jelentenek azok a válaszok, amit a gyakorló óvodapedagógusok a kényszerhelyzethez (otthonóvodáztatás) való adaptálás ideje alatt érvényesítettek és azok a tapasztalati/gyakorlati tudásként megjelenő reflexiók, amelyeket ez időszakot követően megfogalmaznak.

A könyv egy átfogó empirikus kutatás eredményei mentén rajzolja meg a romániai magyar óvodai nevelés járvány ideje alatti helyzetképét, valamint ennek tükrében megfogalmazza olyan javaslatokat egyrészt, amelyek egy esetleges további óvodabezárás esetén megfontolandók, másrészt amelyek hasznosítható tudásként a jelenléti oktatásban is kamatoztathatók.

Ajánljuk mindazoknak a könyvet, akik érdeklődnek az óvodai nevelés iránt, különös tekintettel az óvodabezárások alatti, otthoni körülmények között zajló nevelési lehetőségekre. A kutatási eredmények megismerése hasznos lehet a gyakorló óvodapedagógusoknak, illetve a pályára készülők számára egyaránt, hiszen segíthet az online tanulási környezetben érvényesíthető megoldási alternatívák és a hasznosítható tapasztalatok tudatosításában egyaránt. A szakmapolitikában érintettek egyfajta tükörként használhatják az óvodapedagógusi és szülői igényekkel összecsengő döntések hozatalában, és a nehézségek csökkentését célző stratégiák kidolgozásában.

Pandemia Covid 19 a adus o serie de provocări pentru societate, inclusiv pentru educație. Perioada pandemiei i-a determinat pe educatori și pe experții în educația preșcolară să își revizuiască viziunea și practicile referitoare la utilizarea instrumentelor digitale de către preșcolari. În acest proces de revizuire, punctul de reper este constituit de răspunsurile oferite de către cadrele didactice în timpul adaptării la închiderea grădinițelor și implementarea mediului de învățare online, de asemenea reflecţiile experienţiale/practice care se articulează după această perioadă.

Pe baza rezultatelor unei cercetări empirice, cartea conturează situația învățământului preșcolar maghiar din România în perioada pandemiei, și formulează propuneri pentru îmbunătățirea procesului educațional.

Recomandăm cartea persoanelor interesate de educația preșcolară, de oportunitățile educaționale în mediul online în timpul închiderii grădinițelor. Cunoașterea rezultatelor cercetării poate fi utilă atât pentru educatori, cât și pentru cei care se pregătesc pentru o carieră didactică, ajutând astfel la creșterea gradului de conștientizare atât a soluțiilor alternative, cât și a experiențelor utilizabile într-un mediu de învățare online. Oferind o oglindă a reflecțiilor cadrelor didactice, a specialsștilor în educația preșcolasă și a părinților, cei implicați în politici educaționale o pot utiliza rezultatele cercetării în dezvoltarea strategiilor de îmbunătățire a procesului educațional.

ISBN: 978-606-37-1403-0

Informații suplimentare

Greutate ,29 kg
Anul apariției

2022

Autor

BARABÁSI Tünde, STARK Gabriella

Coperta / Cover

broșată / paperback

Forma cartii

Carte tipărită

Formatul paginii

17×24 cm

Nr. pagini

160

S-ar putea să-ți placă și…